måndag 21 mars 2016

Hybrid/Collage dag 1

Idag började kursens stora gestaltningsarbete. Äntligen! Denna veckan har vi i uppgift att göra ett collage på ett a2 där tidigare valt konstverk och den egna tolkningen ska vara med på. To bad for me! Jag vill verkligen börja med det som börjar nästa vecka, jag har flera tankar angående hur jag vill gå till väga och vad jag vill göra. Men jag ser istället denna veckan att utveckla och skissa på den idéen jag redan har. I det konstverk jag valt finns det med en döskalle, något jag hittills väljer att lägga fokus på, då mina ögon dras till den i första hand.

Jag har i mitt collage valt att dela upp den i fyra rutor varav en innehåller mitt valda konstverk och en annan innehåller min appropiering från verkstadsveckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar