lördag 26 mars 2016

Hybrid/Collage

Bättre sent än aldrig antar jag, ber om ursäkt om det ställer till det för någon att mitt collage inte blivit klart tidigare.

Jag har äntligen lyckats få ihop tiden för att göra klart mitt collage. Min tanke är att få ihop något av båda de bilderna jag målat, men att få det till ett. Så nu när mitt collage är klart ökar mina tankar om hur jag ska genomföra det större gestaltningsarbetet. Men trots allt har jag nog bestämt mig att göra någon typ av skalle, blandning mellan "vanlig" döskalle och en sugerskull. Men min största tanke är framför allt hur då jag vill använda några olika alternativ jag vill arbeta med. Men, det går ju trotts allt att kombinera och börja om under tidens gång. Har en känsla av att resultatet kommer bli annorlunda mot min nuvarande tanke och idé.

Här är i alla fall mitt collage. Jag var i valet och kvalet om jag skulle göra någon typ av bakgrund bakom min sugerskull men fick inte ihop mina tankar där.

1 kommentar:

  1. Jag tror att jag skulle lämna en kommentar på ditt collage så här är en sen kommentar till arbetet... För att utveckla collagen skulle du kunna lägga till mindre bilder som beskriver vad du tänker kring dina skallar. Tänker du kring liv och död eller att vi tabubelägger ämnet död i samhället? Jag kan tänka mig att collagen säger något om hur vi ser på döden i olika kulturer. skillnader mellan Mexico och Sverige.ö Eller bara Sverige historiskt, med tanke på bilden uppe till höger. Din egna skalle (uppe till vänster) associerar jag till ett djurkranier med horn uppe på huvudet. Är det en känga till köttkonsumtionen? Det blir intressant att höra dina tankar kring detta imorgon!

    SvaraRadera