fredag 25 mars 2016

Hybrid/Collage

Tyvärr har jag hamnat efter delvis på grund av att jag blivit sjuk, även andra omständigheter.

Men jag har trots allt kommit en bit på väg och när jag sitter med mitt collage kan jag knappt sluta. I en av mina rutor har jag valt att göra en traditionell döskalle i profil. Jag satt bara och skissade och det slutade så, men som jag skrivit i tidigare inlägg dras jag direkt till döskallen i mitt verk som jag valt, även där är döskallen i profil. Jag ville även ha någon typ av bakgrund och eftersom jag är inne i en zebra period med mycket så blev det zebra ränder bakom. Jag valde att göra döskallen i svart tusch, vilket också var en av anledningarna till att jag valde zebramönster som bakgrund, då jag ville få till en helt svart-vit bild i mitt collage.



Enda sedan vi fick uppgiften fick jag idén om att testa att göra en sugerskull. Något som jag gjort i min sista ruta. Där ville jag på något vis få in bladen som är på skallen i konstverket. Något som även var min tanke att få in i den första bilden med, vilket jag kom på försent. Men jag har lyckts skissa fram en sugerskull vilket var förvånansvärt lätt att göra då jag innan kände att det skulle bli svårt.




2 kommentarer:

  1. Kul att du fastnat så för just en liten detaljen i originalbilden och sen lyckats utvecka den till att bli själva frontfiguren. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Kul att du fastnat så för just en liten detaljen i originalbilden och sen lyckats utvecka den till att bli själva frontfiguren. Snyggt!

    SvaraRadera